Εσωτερικός κανονισμός του σχολείου

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                        

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΠΕΡ. Δ/ΝΣΗ Π.&Δ. ΕΚΠ/ΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Δ/ΝΣΗ Δ.Ε. Ν. ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

10 o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ

ΔΙΜΗΝΙΟΥ& ΕΚΤΟΡΟΣ 38500

2421084920

_______________________________________________________

 

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ 10ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΒΟΛΟΥ

Όλοι εμείς καθηγητές, μαθητές και γονείς του 10ου Γυμνασίου σεβόμαστε και προάγουμε με κάθε μας προσπάθεια τον Άνθρωπο. Αγωνιζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις να δημιουργήσουμε ένα περιβάλλον συνεργασίας, ελευθερίας και διαλόγου όπως ταιριάζει σε αυριανούς δημιουργικούς πολίτες του κόσμου. Στόχος μας είναι η Παιδεία, οι Αξίες, η Δημοκρατία, η δημιουργία αυτόνομων και αυτοδύναμων προσωπικοτήτων αλλά και ευτυχισμένων ανθρώπων.

 

Οι αμετακίνητες αρχές μας είναι

Ο σεβασμός στην προσωπικότητα και τα δικαιώματα κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας

Η αποφυγή κάθε μορφής βίας (σωματικής, λεκτικής, ψυχολογικής)

Η ευγένεια στη συμπεριφορά μας

Η συνέπεια στις υποχρεώσεις μας

Η προστασία του σχολικού περιβάλλοντος

Η ευπρεπής εμφάνιση και παρουσία

Η συμμετοχή στις δραστηριότητες της σχολικής ζωής

 

 

Για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου

 

  1. 1.Οι μαθητές πρέπει να βρίσκονται στο σχολείο 10 λεπτά πριν από το χτύπημα του κουδουνιού. Παρατάσσονται αμέσως και γρήγορα, όταν χτυπήσει το κουδούνι και τηρούν την πρέπουσα στάση κατά την ώρα της προσευχής.
  2. 2.Δεν επιτρέπεται η είσοδος των μαθητών στις αίθουσες πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Όταν βρέχει ή κάνει έντονο κρύο επιτρέπεται η είσοδος στους μαθητές με την άδεια των εφημερευόντων στους στεγασμένους κλειστούς χώρους.
  3. 3.Οι μαθητές φροντίζουν έγκαιρα να εισέρχονται στην αίθουσα διδασκαλίας και δεν παραμένουν στις σκάλες ή στους διαδρόμους προκαλώντας θόρυβο με διάφορους τρόπους, για την αποφυγή ατυχημάτων και την ομαλή λειτουργία του σχολείου.
  4. 4.Δεν επιτρέπεται η είσοδος μαθητή-τριας στην αίθουσα μετά την προσέλευση του καθηγητή, εκτός από ειδικές αιτιολογημένες περιπτώσεις και αφού πάρει σημείωμα από το διευθυντή για να παρακολουθήσει το μάθημα.
  5. 5.Μαθητής μπορεί να απουσιάσει ενδιάμεσα των ωρών διδασκαλίας μόνο μετά από άδεια του διευθυντή. Η λήψη άδειας σημειώνεται στο απουσιολόγιο. Μαθητής που απουσιάζει αδικαιολόγητα ενδιάμεσα στις ώρες των μαθημάτων, αναφέρεται από τον απουσιολόγο στο διευθυντή. Ο μαθητής καλείται να δικαιολογήσει την απουσία του, ενημερώνεται ο κηδεμόνας του και ο σύλλογος των καθηγητών προβαίνει σε ανάλογες ενέργειες.
  6. 6.Κατά την ώρα των διαλειμμάτων εξέρχονται από τις αίθουσες και κατεβαίνουν όλοι στο προαύλιο, εκτός από τους δύο (2) επιμελητές, οι οποίοι είναι υποχρεωμένοι να εφαρμόζουν τα καθήκοντα τους στην αίθουσα.
  7. 7.Απαγορεύεται η έξοδος των μαθητών από το σχολείο τις ώρες των μαθημάτων.
  8. 8.Μαθητής που απομακρύνεται με ωριαία αποβολή από το μάθημα παρουσιάζεται αμέσως στο διευθυντή ή υποδιευθυντή για να σημειώνεται η αποβολή του και να απασχολείται σε ελεγχόμενο χώρο.
  9. 9.Όταν ένα τμήμα γράφει πρόχειρο διαγώνισμα εξαντλεί όλο το χρόνο και παραμένει στην αίθουσα μέχρι το πέρας της διδακτικής ώρας.

 

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

Η συχνή και συστηματική επικοινωνία με τους Γονείς θεωρείται ιδιαίτερα αναγκαία και  υλοποιείται με ποικίλους τρόπους:

Προγραμματισμένες τακτικές συναντήσεις με τους διδάσκοντες για θέματα επίδοσης και διαγωγής.

Εβδομαδιαίες προσωπικές ή τηλεφωνικές επικοινωνίες με τους διδάσκοντες .

Δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας με τη Διεύθυνση και τους Υπεύθυνους Τμημάτων κατόπιν συνεννόησης με την Γραμματεία.

Ενημέρωση μέσω εγκυκλίων και ανακοινώσεων έντυπων ή ηλεκτρονικών.

Γενικότερη αξιοποίηση του ηλεκτρονικού μας ιστότοπου σε θέματα επικοινωνίας και ενημέρωσης. http://10gym-volou.mag.sch.gr/autosch/joomla15/

Καθημερινή επικοινωνία με την Γραμματεία για εξυπηρέτηση σε ζητήματα που αφορούν στη φοίτηση των μαθητών.

 

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

  1. 1.Η καλή διαγωγή και η κόσμια εμφάνιση των μαθητών-τριων είναι ευθύνη όλων μας. Το απλό και καλαίσθητο ντύσιμο είναι αυτό που ταιριάζει στο χώρο του σχολείου και καλό είναι να αποφεύγονται οι ακρότητες. Σε περίπτωση υπέρβασης γίνεται σύσταση από το 15μελές και στο ενδεχόμενο μη συμμόρφωσης ανάλογη αντιμετώπιση από το σχολείο.
  2. 2.Υποχρέωση των μαθητών είναι να διατηρούν καθαρές τις αίθουσες και να κινούνται με ιδιαίτερη προσοχή σε εργαστηριακούς ή άλλους ειδικούς χώρους (εργαστήριο τεχνολογίας, πληροφορικής, χημείο, γυμναστήριο), επειδή υπάρχει εξοπλισμός που εγκυμονεί κινδύνους τόσο για τη σωματική τους ακεραιότητα, όσο και για την πρόκληση ζημιών.
  3. 3.Επιτρέπεται η χρήση οργάνων γυμναστικής μόνο με την επίβλεψη του καθηγητή-τριας Φυσικής Αγωγής για την αποφυγή ατυχημάτων.
  4. 4.Δεν επιτρέπεται η αναγραφή στους τοίχους των αιθουσών διδασκαλίας, των διαδρόμων και των κοινόχρηστων χώρων (κυλικείο, τουαλέτες) συνθημάτων, σχημάτων, συμβόλων, άσεμνων λέξεων ή φράσεων. Στους παραβάτες επιβάλλεται τιμωρία και πληρωμή των ζημιών.
  5. 5.Στο σχολικό χώρο δεν επιτρέπεται διακίνηση αντικειμένων ή εντύπων που είναι άσχετα με τις ανάγκες του σχολείου.
  6. 6.Απαγορεύεται το κάπνισμα και η χρήση κινητού τηλεφώνου σε όλους τους χώρους του σχολείου.
  7. 7.Στις γιορτές και εκδηλώσεις του σχολείου οι μαθητές τηρούν τη στάση που αρμόζει, ενώ η συμμετοχή τους στις εθνικές και θρησκευτικές γιορτές καθώς και στις άλλες εκδηλώσεις του σχολείου είναι υποχρεωτική.
  8. 8.Οι μαθητές φροντίζουν να λύνουν τα προβλήματα τους συνεργαζόμενοι με τους καθηγητές και τον διευθυντή του σχολείου, προβάλλοντας με ευγένεια τα αιτήματα τους. Η συνεργασία και η κατανόηση αποτελούν τη βασική προϋπόθεση της καλής λειτουργίας του σχολείου.
  9. 9.Η παράβαση των άρθρων του κανονισμού αντιμετωπίζεται κατά περίπτωση με απόφαση του Διευθυντή και του Συλλόγου των καθηγητών.

Οι σχέσεις σου με τους ανθρώπους του Σχολείου

 

1. Μάθε να αντιμετωπίζεις κάθε πρόσωπο στο χώρο του σχολείου -και όχι μόνο τους καθηγητές σου - με σεβασμό, ευγένεια και αξιοπρέπεια, όπως ακριβώς θα ήθελες να φέρεται και ο καθένας απέναντι σε σένα.

2. Μην ξεχνάς ότι τίποτε δεν υποκαθιστά την ουσιαστική και ειλικρινή διαπροσωπική επικοινωνία. Ιδιαίτερα, να γνωρίζεις ότι οι καθηγητές σου ενεργούν με παιδαγωγική αγάπη και είναι πρόθυμοι να συζητήσουν και να επιλύσουν, στο βαθμό που μπορούν, ζητήματα που σε απασχολούν στη σχολική καθημερινότητα.

3. Όλοι οι άνθρωποι του Σχολείου έχουν την υποχρέωση να σε αντιμετωπίζουν ως μια ξεχωριστή προσωπικότητα, να κατανοούν τις ανάγκες σου, να στέκονται στο πλευρό σου και, ασφαλώς, να σε σέβονται. Εσύ, από την πλευρά σου, οφείλεις να ανταποδίδεις αυτό το σεβασμό και να εκτιμάς τις προσπάθειες που κάνουν για σένα.

4. Συχνά, οι συμβουλές, οι υποδείξεις και οι παρατηρήσεις απέναντί σου μπορεί να σε κάνουν να νιώσεις αδικημένος. Όμως, η όποια παιδαγωγική παρέμβαση αποσκοπεί στο να κάνει και σένα αυστηρό κριτή του εαυτού σου και να συμβάλλει στην ολοκληρωμένη διαμόρφωση της προσωπικότητάς σου.

5. Σε τελική ανάλυση, όλοι ως άνθρωποι έχουμε δικαίωμα στο λάθος. Γι? αυτό χρειάζεται και η δική σου κατανόηση, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορείς να εκφράζεις, σε προσωπικό επίπεδο, με ευγένεια και διακριτικότητα την άποψή σου.

 

Οι σχέσεις σου με τους συμμαθητές σου

 

1. Είναι αυτονόητο πως το σχολείο δεν επιθυμεί να παρεμβαίνει και να επιβάλλει κανόνες στις διαπροσωπικές σου επαφές.

Πλην όμως, οφείλει διαρκώς να σου υπενθυμίζει ορισμένες σταθερές και διαχρονικές αξίες που είναι απαραίτητο να διέπουν τις σχέσεις σου με τους συμμαθητές σου.

2. Εξάλλου, δε θα ήταν δυνατόν να μην υφίστανται και στις σχέσεις με τους συμμαθητές σου ανάλογες αρχές με αυτές που προσδιορίζουν τη συμπεριφορά σου απέναντι σε κάθε πρόσωπο στο χώρο του σχολείου.

3. Μόνο μέσα από αυτές τις αρχές, καλλιεργείται κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης και ουσιαστικής επικοινωνίας.

4. Γι? αυτό, στην καθημερινή συναναστροφή με συνομήλικους, μικρότερους και μεγαλύτερους είναι αναγκαίο να υπάρχει:

πνεύμα συνεργασίας

υγιής συναγωνισμός και όχι αντιπαλότητα

ειλικρίνεια

διάθεση αλληλοβοήθειας

σεβασμός στη διαφορετικότητα

 

Στους χώρους του σχολείου

 

1. Ο σεβασμός προς το χώρο, όπου καθημερινά ζεις και περνάς ένα μεγάλο μέρος της ημέρας σου, θα πρέπει να θεωρείται αυτονόητος. Σε αντίθετη περίπτωση, πρώτος εσύ πάλι θα βιώσεις τις αρνητικές συνέπειες.

2. Μάθε να διατηρείς την καθαριότητα και την τάξη στους χώρους του σχολείου, δείχνοντας σε κάθε περίπτωση τον πολιτισμό σου.

3. Χρησιμοποίησε τους κάδους απορριμμάτων και απόφυγε τις φθορές στο χώρο, όπου ζεις το μισό χρόνο της καθημερινότητάς σου.

3. Ιδιαίτερα οφείλεις να σέβεσαι και να προστατεύεις τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό των αιθουσών διδασκαλίας (για παράδειγμα, διαδραστικοί πίνακες, βιντεοπροβολείς κ.ά.) που συμβάλλουν

στην ποιοτική αναβάθμιση των μαθημάτων.

4. Δεν επιτρέπεται να φέρνεις μέσα στην αίθουσα τρόφιμα ή αναψυκτικά.

5. Με τη δική σου συμβολή, μπορεί και πρέπει να αναβαθμίζεται αισθητικά το σχολικό περιβάλλον μέσα στο οποίο κινείσαι. Το σχολείο μας όχι απλώς επιτρέπει ανάλογες πρωτοβουλίες αλλά και σε προτρέπει σε τέτοιου είδους αισθητικές παρεμβάσεις.

6. Μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας η θέση σου είναι συγκεκριμένη και δεν μπορεί να αλλάξει παρά μόνο με την έγκριση του καθηγητή-συμβούλου.

7. Κατά την ώρα του μαθήματος οφείλεις να συνεργάζεσαι με τον καθηγητή και τους συμμαθητές σου σε ατμόσφαιρα αλληλοσεβασμού. Η ώρα του μαθήματος είναι ιδιαίτερα σημαντική και δεν πρέπει να αναστατώνεται από άσκοπες παρεμβάσεις ή διακοπές.

8. Επιπλέον, οφείλεις να αναγνωρίζεις και να σέβεσαι το δικαίωμα των συμμαθητών σου για μάθηση καθώς και το δικαίωμα του καθηγητή σου να διδάξει.

9. Στα εργαστήρια θα πρέπει να τηρείς όλα τα μέτρα ασφαλείας και να ακολουθείς πιστά τις οδηγίες των διδασκόντων. Ιδιαίτερα, οφείλεις να μεταχειρίζεσαι προσεκτικά τις συσκευές και τα όργανα και να χρησιμοποιείς με ανάλογη προσοχή τα διάφορα υλικά.

10. Στους αθλητικούς χώρους, είναι επιβεβλημένο να ακολουθείς πιστά τις οδηγίες των καθηγητών Φυσικής Αγωγής και να συμπεριφέρεσαι σύμφωνα με τους κανόνες της ευγενούς άμιλλας και του ομαδικού πνεύματος. Επιπλέον, οφείλεις να προστατεύεις και να μην καταστρέφεις τον αθλητικό εξοπλισμό.

11. Τέλος, μην ξεχνάς πως κάθε σκόπιμη ρύπανση ή φθορά στους χώρους του σχολείου τιμωρείται.

 

Η συμμετοχή σου στις δραστηριότητες της σχολικής ζωής

 

1. Το σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός που αντλεί δύναμη από τη δική σου συμμετοχή στις διάφορες διαδικασίες που συντελούνται μέσα σε αυτό.

2. Καταρχάς, οι μαθητικές κοινότητες συνιστούν ένα θεσμοθετημένο από την Πολιτεία όργανο, που έχει ως βασικό στόχο να ακουστεί η δική σου φωνή και να εκφραστεί η δική σου επιθυμία για τη λειτουργία του σχολείου, μέσα από συλλογικές διαδικασίες.

3. Παράλληλα, οι μαθητικές κοινότητες αποτελούν έναν ουσιώδη παιδαγωγικό θεσμό, όπου καλλιεργείται ο διάλογος, η συνεργασία, η κριτική, η υπευθυνότητα και η συλλογικότητα, στοιχεία απαραίτητα για την αυριανή σου προσαρμογή σε μια δημοκρατική κοινωνία.

4. Γι? αυτό το λόγο, μην υποβαθμίζεις με την αδιαφορία, την παθητική σιωπή, την τυχαία ή καθοδηγούμενη από άλλα κριτήρια εκλογή αντιπροσώπων το ρόλο σου ως ενεργός μαθητής, που έχει άποψη και δε διστάζει να συμβάλλει στην αναβάθμιση της σχολικής ζωής του.

5. Εξάλλου, το σχολείο μας σε ενθαρρύνει να αναλάβεις πρωτοβουλίες μέσα από τη διοργάνωση ποικίλων πολιτιστικών και αθλητικών εκδηλώσεων και ζητάει τη γνώμη σου και τη συμβολή σου.

 

Προσέλευση και αποχώρηση

 

1. Μία από τις βασικές σου υποχρεώσεις είναι να προσέρχεσαι στο σχολείο έγκαιρα, πριν από το χτύπημα του κουδουνιού.

2. Η είσοδος στις τάξεις πριν από την πρωινή προσευχή δεν επιτρέπεται.

3. Μην ξεχνάς ότι η πρωινή συγκέντρωση, με την προσευχή και τις ανακοινώσεις, είναι αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής ζωής στην οποία οφείλουμε όλοι να συμμετέχουμε.

4. Μην καθυστερείς συστηματικά. Η στάση αυτή δείχνει αδιαφορία για το μάθημα, τον καθηγητή, τους συμμαθητές σου και παρεμποδίζει την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος.

5. Εάν κατά την πρώτη διδακτική ώρα, αργοπορήσεις περισσότερο από 10 λεπτά, χρειάζεσαι ειδικό σημείωμα από τη Γραμματεία για την είσοδό σου στην τάξη.

6. Η είσοδος και η έξοδος από την τάξη πρέπει να γίνονται με ηρεμία.

7. Δεν μπορείς να αποχωρείς από το σχολείο, εκτός αν συντρέχει κάποιος σοβαρός λόγος και μόνο με άδεια της Διεύθυνσης.

8. Εάν χρειαστεί να αποχωρήσεις πριν από τη λήξη της τελευταίας διδακτικής ώρας, για λόγους οικογενειακούς ή λόγω ασθένειας και πάλι είναι απαραίτητη η άδεια της Διεύθυνσης

 

Στα διαλείμματα

 

1. Στο σχολείο, όπως και σε κάθε δραστηριότητα, τα διαλείμματα αποτελούν μια αναγκαία για όλους απόδραση από τους εντατικούς ρυθμούς εργασίας και μια επιβεβλημένη αλλαγή παραστάσεων.

2. Αμέσως μετά το κτύπημα του κουδουνιού για διάλειμμα, είναι αναγκαίο να πηγαίνεις στο χώρο της αυλής.

4. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, δεν επιτρέπεται -για λόγους ασφαλείας- η παρουσία σου σε όλους τους εσωτερικούς χώρους του σχολείου.

5. Στο κυλικείο του σχολείου, πρέπει να τηρείς τη σειρά προτεραιότητας και να συμπεριφέρεσαι στους άλλους με τρόπο ευγενικό.

6. Παιχνίδια που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια τη δική σου και των συμμαθητών σου δεν επιτρέπονται.

7. Οφείλεις να επιλύεις τις διαφορές σου με το διάλογο κι όχι με την προσφυγή στη βία. Σε κάθε περίπτωση, όμως, απαγορεύεται να χρησιμοποιείς υβριστικές εκφράσεις που υποβαθμίζουν την ποιότητα των σχέσεών σου με τους συμμαθητές σου και εξαλείφουν κάθε έννοια αξιοπρέπειας.

8. Γενικότερα, να προσέχεις τη συμπεριφορά σου και τις ενέργειες που μπορεί να προσβάλουν ή να προκαλέσουν τραυματισμό.

9.Για οποιοδήποτε πρόβλημά σου κατά τη διάρκεια του διαλείμματος, μπορείς να απευθύνεσαι στους καθηγητές που επιτηρούν στους διάφορους χώρους του σχολείου, φροντίζοντας να σέβεσαι και να ακολουθείς τις συστάσεις τους.

 

Τα προσωπικά σου είδη

 

1. Στο σχολείο χρειάζεται να φέρνεις κυρίως τα απαραίτητα για τα μαθήματα και τις υπόλοιπες δραστηριότητες.

2. Για οτιδήποτε άλλο πρέπει να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός, καθώς ενδέχεται να συνιστά προσβολή για το σχολικό περιβάλλον ή να αποτελεί απειλή για την ασφάλεια τη δική σου και των υπολοίπων.

3. Για τη δική σου ασφάλεια, επίσης, καλό είναι να αποφεύγεις την κατοχή μεγάλων χρηματικών ποσών ή αντικειμένων μεγάλης αξίας. Το σχολείο δε φέρει καμία ευθύνη για τυχόν απώλειά τους.

4. Η κατοχή και η χρήση κινητών τηλεφώνων στους χώρους του σχολείου δεν επιτρέπεται. Στην εξαιρετική περίπτωση, που θα χρειαστεί να φέρεις κινητό τηλέφωνο στο σχολείο, οφείλεις να το έχεις απενεργοποιημένο στην τσάντα σου.

5. Επιπλέον, απαγορεύεται αυστηρά η χρήση ηλεκτρονικών συσκευών για τη βιντεοσκόπηση, τη λήψη φωτογραφιών και την καταγραφή συνομιλιών.

6. Κατ΄ εξαίρεση επιτρέπεται η λήψη φωτογραφιών και η βιντεοσκόπηση υπό τον όρο να τελούνται μετά από έγκριση της Διεύθυνσης και να σχετίζονται με την προβολή των εκπαιδευτικών μας δραστηριοτήτων.

7. Αν χάσεις ή ξεχάσεις κάποιο προσωπικό σου αντικείμενο στο σχολείο, φρόντισε να το αναφέρεις στη Γραμματεία.

 

Στις εκδηλώσεις εκτός σχολείου

 

1. Οι μορφωτικές επισκέψεις και οι περίπατοι αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της σχολικής ζωής και μέρος του εκπαιδευτικού μας προγράμματος καθώς συνεισφέρουν στη βιωματική μάθηση και αποτελούν πηγή πολύτιμων εμπειριών. Γι? αυτό το λόγο η συμμετοχή σου σε αυτές θεωρείται υποχρεωτική, ενώ σ? αντίθετη περίπτωση θα καταχωρίζονται ισάριθμες απουσίες με τις διδακτικές ώρες που προβλέπονται από το ωρολόγιο πρόγραμμα των ημερών τις οποίες πραγματοποιούνται.

2. Οι εκπαιδευτικές επισκέψεις, οι εκδρομές και οι αθλητικές-πολιτιστικές διοργανώσεις αποτελούν προέκταση της σχολικής σου ζωής και για αυτό η εμφάνιση και η συμπεριφορά σου σε αυτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική και ευπρεπής. Μην ξεχνάς ότι εκτός από τον εαυτό σου εκπροσωπείς και το σύνολο της σχολικής σου κοινότητας.

3. Να έχεις πάντα υπόψη σου τις γενικές αρχές συμπεριφοράς που καθορίζουν τη ζωή σου στο σχολείο και να πειθαρχείς στο πρόγραμμα, το ωράριο και τους συνοδούς καθηγητές.

 

Όσον αφορά στην αξιολόγηση της διαγωγής.

 

Το σχολείο μας αποτελεί ένα περιβάλλον μέσα στο οποίο καλλιεργούνται και μεταδίδονται τέτοιες αξίες και στάσεις ζωής, που θέλουμε να πιστεύουμε ότι λειτουργούν αποτρεπτικά για κάθε τυχόν παρεκτροπή.

Ωστόσο, θα ήταν αφελές και παράλογο να αρνηθούμε τόσο σε σένα όσο και στους συμμαθητές σου το δικαίωμα του λάθους. Το λάθος υπάρχει στη ζωή μας και για μικρούς και για μεγάλους.

Παράλληλα, όμως, θα ήταν και ανεπίτρεπτο ως σχολείο να δείξουμε αδιαφορία απέναντι στην εκάστοτε παραβατική συμπεριφορά.

Μία από τις υποχρεώσεις μας, λοιπόν, συνίσταται στο να σε μάθουμε να αναλαμβάνεις την ευθύνη σου για τις συνέπειες των λαθών σου. Με αυτόν τον τρόπο, όταν ενταχθείς στην κοινωνία και σου ζητηθούν ευθύνες, θα είσαι ήδη προετοιμασμένος.

Η έννοια της τιμωρίας είναι, επίσης, μια παρεξηγημένη έννοια.

Ενδεχομένως, στα μάτια σου να φαντάζει ως εκδίκηση. Σύμφωνα με την αρχαιοελληνική σημασία, όμως, «τιμωρία» είναι η «βοήθεια» να αντιληφθείς το λάθος σου και γι? αυτό, σε ορισμένες περιπτώσεις είναι επιβεβλημένη.

? Σύμφωνα με τη νομοθεσία της Πολιτείας, οι τιμωρίες κλιμακώνονται ως εξής:

α) προφορική παρατήρηση

β) προφορική ή γραπτή επίπληξη

γ) ωριαία αποβολή από το μάθημα

δ) αποβολή 1 έως 5 ημέρες από το σχολείο

ε) μείωση του χαρακτηρισμού διαγωγής

στ) αναγκαστική αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος

? Είναι αυτονόητο, βέβαια, ότι η εκάστοτε τιμωρία θα είναι ανάλογη προς το παράπτωμα στο οποίο έχει υποπέσει ένας μαθητής. Σε κάθε περίπτωση τιμωρείται η πράξη κι όχι ο μαθητής.

 

Ο εσωτερικός κανονισμός του σχολείου σε καμιά περίπτωση δεν υποκαθιστά την νομοθεσία της πολιτείας για την λειτουργία των σχολείων, αλλά είναι μια προσπάθεια εξειδίκευσης των κανόνων λειτουργίας του σχολείου μας. Εναπόκειται σε εμάς, καθηγητές, μαθητές και γονείς του 10ου Γυμνασίου Βόλου να προσπαθήσουμε για την εφαρμογή του, με στόχο ένα καλλίτερο σχολείο.